شرکت آیلین پلاست

ساخت قالب تزریق پلاستیک

ساخت و طراحی قالب‌های تزریق پلاستیک یک روند سیستماتیک برای شرکت های قالب سازی صنعتی می‌باشد. رقابت اصلی بین شرکت‌های قالب سازی زمانی نمایان می‌شود که یک شرکت صنعتی بتواند با حداقل زمان و هزینه ممکن به بالاترین کیفیت طراحی و تولید قالب تزریق پلاستیک برسد. آیلین پلاست با تکیه بر تجربه ۲۸ ساله خود در زمینه تولید قالب تزریق پلاستیک و استفاده از جدیدترین روشهای روز و با تکیه بر دانش و تجربه در کوتاه ترین زمان و حداقل قیمت ساخت یک قالب تزریق پلاستیک، نیاز مشتریانش را با بالاترین کیفیت تامین کرده است. شما مشتریان عزیز می‌توانید جهت بررسی دقیق قیمت طراحی و ساخت یک قالب تزریق پلاستیک با شرکت آیلین پلاست تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما

واحد تزریق در ساخت قالب تزریق پلاستیک

در واحد تزریق آیلین پلاست در قالب سازی پلاستیک عمل ذوب و اختلاط و تزریق مواد صورت می‌گیرد. به این ترتیب که ابتدا مواد پلاستیک داخل قیف ریخته شده و از قیف بتدریج بداخل سیلندر سرازیر می‌شود و با گردش مارپیچ به جلو رانده می‌شود. پوسته سیلندر بوسیله گرمکن‌های برقی که در طول جدار خارجی سیلندر قرار گرفته شده است کاملاً گرم شده به صورت سیال در می‌آیند و به جلوی سیلندر می‌رسند. مارپیچ با چرخش به دور خود عمل مواد گیری را (مانند چرخ گوشت) انجام می‌دهد و یک حرکت افقی نیز رو به جلو دارد. در همین حال یعنی زمانی که مارپیچ به جلو می رود موادی که قبلاً در سر سیلندر و پشت سوپاپ جمع شده‌اند در اثر فشار مارپیچ به داخل قالب تزریق می‌شوند. بعد از مدت معینی که توسط کاربر دستگاه تعیین شده است با قطع فشار پشت مارپیچ و تجدید عمل مواد گیری، سیلندر تزریق به عقب برگشت می کند.
اجزای مختلف قسمت تزریق در ساخت قالب تزریق پلاستیک:

  • مارپیچ
  • نازل
  • سیلندر تزریق
  • قیف مواد
  • گرمکن
  • حرارت سنج
  • ترموکوپل

مزیت شیوه تزریق پلاستیک :

شیوه تزریق پلاستیک یکی از مهمترین و پرکاربردترین روشهای شکل دهی پلاستیـک و تـــولید محصـــولات پلاستیکی در صنایــع قالب سازی صنعتی محســوب می شود. در این روش مــاده اولیــه کــه یکی از انـــواع تــرموپلاستها می باشد، طی عملیات خاصی به داخل کویتیهای ( Cavity ) قالب رانده شده و پس از خنک کاری از قالب بیـرون می آیند.
این روش قالب تزریق پلاستیک بیشتر در پروسه های تولید انبوه (Mass – Production ) و مدل سازی( Prototyping ) مورد استفاده قرار می گیرد . قالب تزریق پلاستیک نسبتا شیوه جدیدی در تولید محصولات به حساب می آید. اولین دستگاه تزریق پلاستیک در سال ۱۹۳۰ میلادی ساخته شد و کم کم در اختیار صنایع قرار گرفت .

۱- سرعت بالای تولید

۲- تنوع وسیع مواد مورد استفاده در این روش

۳- صرفه جویی در نیروی انسانی

۴- کمترین میزان اتلاف مواد

۵- کاهش عملیات بعد از تزریق در تولید محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *